ALHAMBRA INTERNACIONAL WELCOMES OHIM
Last
Wednesday, Antonio Campinos, President of OHIM (Office for Harmonization in the
Internal Market – Trade Marks and Designs) took time out to visit our
headquarters in Alicante as part of a project to understand the importance of
innovation for companies and the economy in general.
Alhambra
was very pleased to welcome President Campinos and OHIM design experts
Dimitrios Andrianopoulos and Birgit Freitag, and showed them our group of
companies, our facilities and our latest collections for 2013. The emphasis was
done on how Alhambra has been investing since its beginning on trade mark and
design protection.
“Our
group is firmly committed to creativity. The textile industry is a highly
competitive market and it is essential to maintain a constant product
differentiation if we want our brands to remain an international benchmark. For
this reason, our designs play a key role in our distinctiveness and protecting
them is part of our business strategy since our foundation”, said Mr. Juan
Climent, general manager of Alhambra Internacional. At the moment, we have 631 Community
designs registered with the OHIM.
A
more detailed report of this visit will be published this Sunday, 24th of
February, in Alicante's Información newspaper. We will be sharing its contents
with you next week.
From left to right: General Manager at Alhambra, Juan Climent; President of OHIM, Antonio Campinos and General Manager at Lizzo & Pepe Peñalver, José Angel Climent. |
President Campinos at the Design Department of Alhambra. |
ALHAMBRA RECIBE A LA OAMI
El miércoles pasado, Antonio Campinos, Presidente
de la OAMI (Oficina de Armonización del Mercado Interior - Marcas, Dibujos y
Modelos) visitó nuestra sede en Alicante como parte de un proyecto para
entender la importancia de la innovación para las empresas y la economía en
general.
Alhambra se mostró orgullosa de recibir al Sr.
Campinos y a los especialistas en diseño de la OAMI, Dimitrios Andrianopoulos y
Birgit Freitag, a quienes mostró su grupo de empresas, sus servicios y sus
últimas colecciones para el 2013. El mayor interés se centró en cómo Alhambra
ha estado invirtiendo desde sus inicios tanto en la marca comercial como en la
protección del diseño.
"Nuestro grupo está firmemente comprometido
con la creatividad. La industria textil es un mercado altamente competitivo y ésta
es esencial para mantener una diferenciación de producto constante si queremos
que nuestras marcas sigan siendo un punto de referencia internacional. Por este
motivo, nuestros diseños juegan un papel clave en nuestra idiosincrasia y su
protección es parte de nuestra estrategia de negocio desde nuestra
fundación", dijo el Sr. Juan Climent, gerente general de Alhambra
Internacional. Actualmente, Alhambra tiene 631 dibujos y modelos comunitarios
registrados en la OAMI.
Un informe más detallado de esta visita será
publicado este domingo 24 de febrero en el diario Información de Alicante. Compartiremos su contenido la semana
que viene.
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