ALHAMBRA INTERNACIONAL WELCOMES OHIM


Last Wednesday, Antonio Campinos, President of OHIM (Office for Harmonization in the Internal Market – Trade Marks and Designs) took time out to visit our headquarters in Alicante as part of a project to understand the importance of innovation for companies and the economy in general.

Alhambra was very pleased to welcome President Campinos and OHIM design experts Dimitrios Andrianopoulos and Birgit Freitag, and showed them our group of companies, our facilities and our latest collections for 2013. The emphasis was done on how Alhambra has been investing since its beginning on trade mark and design protection.

“Our group is firmly committed to creativity. The textile industry is a highly competitive market and it is essential to maintain a constant product differentiation if we want our brands to remain an international benchmark. For this reason, our designs play a key role in our distinctiveness and protecting them is part of our business strategy since our foundation”, said Mr. Juan Climent, general manager of Alhambra Internacional. At the moment, we have 631 Community designs registered with the OHIM.

A more detailed report of this visit will be published this Sunday, 24th of February, in Alicante's Información newspaper. We will be sharing its contents with you next week.

From left to right:
General Manager at Alhambra, Juan Climent; President of OHIM, Antonio Campinos
and General Manager at Lizzo & Pepe Peñalver, José Angel Climent.

President Campinos at the Design Department of Alhambra.

ALHAMBRA RECIBE A LA OAMI

El miércoles pasado, Antonio Campinos, Presidente de la OAMI (Oficina de Armonización del Mercado Interior - Marcas, Dibujos y Modelos) visitó nuestra sede en Alicante como parte de un proyecto para entender la importancia de la innovación para las empresas y la economía en general.

Alhambra se mostró orgullosa de recibir al Sr. Campinos y a los especialistas en diseño de la OAMI, Dimitrios Andrianopoulos y Birgit Freitag, a quienes mostró su grupo de empresas, sus servicios y sus últimas colecciones para el 2013. El mayor interés se centró en cómo Alhambra ha estado invirtiendo desde sus inicios tanto en la marca comercial como en la protección del diseño.

"Nuestro grupo está firmemente comprometido con la creatividad. La industria textil es un mercado altamente competitivo y ésta es esencial para mantener una diferenciación de producto constante si queremos que nuestras marcas sigan siendo un punto de referencia internacional. Por este motivo, nuestros diseños juegan un papel clave en nuestra idiosincrasia y su protección es parte de nuestra estrategia de negocio desde nuestra fundación", dijo el Sr. Juan Climent, gerente general de Alhambra Internacional. Actualmente, Alhambra tiene 631 dibujos y modelos comunitarios registrados en la OAMI.

Un informe más detallado de esta visita será publicado este domingo 24 de febrero en el diario Información de Alicante. Compartiremos su contenido la semana que viene.

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