ALHAMBRA INTERNACIONAL. CREATIVITY IS ONE OF OUR FUNDAMENTAL PILLARS


The Informacion newspaper published in its Sunday edition, on the 24th of February, an extensive report about the visit of the OHIM (Office for Harmonization in the Internal Market) to renowned companies in the province of Alicante (Spain). Among the companies visited is our Group, which includes important textile brands such as Lizzo, Alhambra International and Pepe Peñalver. Alicante is the second Spanish province with the highest number of protected community designs, demonstrating a strong commitment to innovation, something that the President of OHIM, António Campinos, wanted to see in person.

During his visit to our facilities, President Campinos was greeted by Juan Climent, CEO of Alhambra International, and Jose Angel Climent, CEO of Lizzo and Pepe Peñalver (in the picture below from the newspaper). With the title “Creativity is one of our fundamental pillars” the newspaper summarized the report about the protection of community designs. “Our Group is firmly committed to creativity. It is one of our strategic pillars that allow us to differentiate in the textile industry as an innovator and trendsetter. Therefore we give great importance to the protection of our creations from birth to their commercialization” explained Juan Climent to Informacion newspaper.

These OHIM visits are part of the celebration of the Design Community´s tenth anniversary. Following them, a conference in Alicante on 8th and 9th of April will be celebrated to bring together professionals and experts in this field.










LA CREATIVIDAD ES UNO DE NUESTROS PILARES

El diario Información publicó este domingo día 24 un amplio reportaje acerca de la visita de la OAMI (Oficina de Armonización del Mercado Interior) a reconocidas empresas de la provincia de Alicante (España), entre las que destaca nuestro Grupo que engloba marcas textiles de referencia como Lizzo, Alhambra Internacional y Pepe Peñalver, entre otras. Alicante es la segunda provincia española con mayor número de diseños comunitarios protegidos, demostrando con ello una fuerte apuesta por la innovación, aspecto que el presidente de la OAMI, António Campinos, quiso conocer en primera persona.

Durante su visita a nuestras instalaciones, el presidente Campinos fue recibido por Juan Climent, director general de Alhambra Internacional, y por José Ángel Climent, director general de Lizzo y Pepe Peñalver (en la foto de abajo del periódico). La noticia titulada “La creatividad es uno de nuestros pilares”, resume el reportaje realizado sobre la protección del diseño.”Nuestro Grupo apuesta firmemente por la creatividad, porque es uno de nuestros pilares estratégicos que nos diferencia en el sector textil como empresa innovadora y generadora de tendencia en el mercado. Por ello le damos mucha importancia a la protección de nuestras creaciones desde su nacimiento”, explica Juan Climent al periódico.

Estas primeras visitas de la OAMI se enmarcan dentro de la celebración del décimo aniversario del Diseño Comunitario y para ello está previsto los días 8 y 9 de abril un congreso en Alicante que reunirá a profesionales y expertos en dicha materia.


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