ALHAMBRA INTERNACIONAL AT THE UNIVERSITY OF ALICANTE


Last week, on April 18th, Alhambra was pleased to participate in the training of Business Administration students at the University of Alicante, sharing its own experiences on strategic marketing in a talk which was held at the Faculty of Economic and Business Sciences, organized by its Department of Marketing. 

One of the most important messages that Luisa Soler, Marketing Director at Alhambra,   shared with the students was the importance of strategic development for a company to achieve its corporate objectives. Based on its extensive experience of over 35 years in the textile market and on purely practical grounds, the speech highlighted key strategic aspects for Alhambra such New Product Development Process and Launch Strategies. 

Luisa emphasized the importance of having contact with the university reality: “The main objective of this talk is to help college students to understand better the reality of business. In addition, the permanent interchange of knowledge and experiences between companies and the university community turns out to be crucial to increase the competitiveness of our companies and to contribute to the training of these young professionals”. 

Alhambra would like to thank all the assistants and we hope this talk will provide them a model example in Strategic Marketing. We also hope that these future workers and entrepreneurs have learned as much as we have.


ALHAMBRA EN LA UNIVERSIDAD DE ALICANTE

El pasado día 18 de abril, Alhambra tuvo el gusto de participar en la formación de los estudiantes de A.D.E. de la Universidad de Alicante, compartiendo sus experiencias sobre marketing estratégico en una charla-coloquio que tuvo lugar en la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, gracias a la gentil invitación efectuada desde su Departamento de Marketing. 

Luisa Soler, Directora de Marketing de Alhambra, fue la encargada de trasmitir a los universitarios la importancia que tienen las estrategias desarrolladas por una empresa para la consecución de sus objetivos corporativos. La charla se desarrolló con un marcado perfil práctico, basándose en los más de 35 años de experiencia de Alhambra en el mercado textil, destacando aspectos estratégicos clave para nuestra empresa como son el proceso de desarrollo de nuevos productos y su lanzamiento en el mercado. 

Sobre la charla, Luisa destacó la importancia de tener contacto con la realidad universitaria: “El principal objetivo de la charla fue ayudar a los universitarios a entender mejor la realidad empresarial. Además, el permanente intercambio de conocimientos y experiencias entre las empresas y la comunidad universitaria resulta crucial para incrementar la competitividad de nuestras compañías y la formación de profesionales altamente cualificados para las mismas". 

Desde Alhambra queremos darles las gracias a todos los asistentes y esperamos que nuestra charla-coloquio les sirva para un futuro como ejemplo de modelo en Marketing Estratégico. Esperamos que esos futuros trabajadores o empresarios hayan aprendido tanto como nosotros.

Comentarios